Kreativ, relevant och hållbar marknadskommunikation

Uppdrag och samarbeten

Upplev Billesholm

Uppdrag att ta fram grafisk formgivning. logotyp och koncept samt utveckling av ny webbsida.

Fokus på upplevelse / aktiviteter i natur och skog

Söderåsen är ett cykelparadis med utmanande uppförsbackar, slingrande skogsstigar och fina naturmiljöer. Konceptet bygger på att erbjuda cykelinspiration – allt från utforskande turer för familjen till spännande MTB-banor.

På Söderåsen kan du välja mellan ett stort utbud av cykelupplevelser. Med elcykel tar du dig upp till Skånes högsta topp utan ansträngning. Med MTB kommer du nära naturen. Men vi har även tagit fram enklare cykelturer på grusvägar där du kan använda cykel utan växlar.

Webbplatsen har interaktiva kartor där man har markerat banor men också natursköna cykelleder. Målet är att erbjuda cykelupplevelser på Söderåsen med utgångspunkt Billesholm och dess fantastiska Folkets park.

Besök gärna https://upplevbillesholm.se och upptäck Söderåsen på cykel.

Upplev Åstorp

Uppdrag att ta fram identitets manual och grafiskt profil, renodling av logotyp samt utveckling av ny webbsida.

Fokus på natur och klimat

Upplev Åstorp är ett projekt med mål att upplysa om alla natur upplevelser som finns i norra delen av Söderåsen. Här kan man utforska genom integration med Google Maps olika platser i regionen. Sidan är framtagen under regi av Åstorps Turistföreningen. I uppdraget har Crealevant hjälpt till med att ta fram vision, mission och mål samt framtagning av identitetsmanual, logotyp, struktur, design, videoredigering och fotografering.

Sidan innehåller även information ett projekt för att bevara vildbin och ett arboretum man kan besöka.

Besök gärna https://upplevastorp.se och upptäck hundratals platser och ställen man kan besöka och uppleva.

Söderåsdagen

Uppdrag att ta fram identitets manual och grafiskt profil, design av logotyp samt utveckling av ny webbsida.

En dag som andas hållbarhet, aktiviteter och glädje

Söderåsdagen är en dag då Söderåsen blomstrar och öppnar upp. Gårdsbutiker, konstnärer, föreningar, aktivitetsföretag har öppet och bjuder på aktiviteter för att både våra lokala besökare och turister ska upptäcka vår fantastiska ås och våra kommuner som omger den.

Söderåsen är vackert belägen i de fyra kommunerna Åstorp, Klippan, Svalöv och Bjuv. Upplevelser som erbjuds är förknippade med natur, kultur, mathantverk och utomhus aktiviteter.

Man vill att besökare skall få uppleva naturen genom guidade turer, shoppa lokalproducerat i gårdsbutikerna, äta lokalt och gott, och upptäcka sevärdheter på åsen.

Crealevants uppdrag att hjälpa gruppen och initiativtagarna att ta fram vision, mission och mål samt framtagning av identitetsmanual, logotyp – arbetet lede till olika evenemang och utveckling av hemsidan med kopplingar till Google Maps där olika events kan hittas.

Besök gärna https://soderasdagen.se/ och håll utkik på 2021 programmet.

Belinda Wigerfelt

Uppdrag att ta fram identitets manual och grafiskt profil, design av logotyp samt utveckling av ny webbsida.

Närodlade snittblommor i säsong!

Belindas vision är att ge alla lokalbor och företag i nordvästra Skåne möjlighet att köpa och uppleva närodlade, obesprutade snittblommor i säsong och på så sätt främja klimatet och biologisk mångfald.

Belinda är utbildad inredningsarkitekt och har drivit tre e-handelsplatser inom inredning sedan 2006. Man har även byggt upp ett eget varumärke där man tillverkade produkter i bl a China. Tiderna förändras och Belinda insåg att den vägen inte var något som hon kunde stå bakom längre. Hon har altid haft en dröm att arbeta med blommor och då föddes tanken att ändra fokus och göra något helt annat. Crealevant har hjälp Belinda att ta fram vision, mission och mål samt designat logotyp och utvecklat hemsidan.

Läs mer om hennes spännande projekt på belindawigerfelt.se

Borgastolen

Uppdrag att utveckla webbsida och webbshop.

Hållbara och miljövänliga möbler

Då pandemin drog in över världen och vände upp och ner på den, ställdes även företaget Borgagården inför hårda prövningar.

De fick helt enkelt plocka fram deras kreativa sinne och skapa nya inkomstkällor. Borgastolen blev ett sätt för dem att få in lite extra pengar då de inte längre kunde leverera deras vanliga tjänster inom hotell och restaurang.

Borgagården är ett företag som är beroende av turismen och  finsnickeriet blev ett sätt för dem att få in en extra inkomst när pandemin slog till som hårdast.

Produkterna tillverkas för hand och kan endast hämtas på plats på Borgagården.

Besök borgastolen.se

Varumärken vi har hjälpt genom åren

Translate »