Vår syn på världen och e-handel – strategi för framtiden

All du behöver är färre & smartare!

Hållbar e-handel?

Alla pratar om hållbar e-handel – men hur många gör egentligen någonting som kan redovisas?

Att vara med någon organisation via ett betalt medlemskap utan att behöva redovisa vilken strategi / roadmap man har för att göra skillnad är bara en fasad.

Företag som säljer varor måste ha en plan – där man tydligt talar om för konsumenter vad de aktivt gör för en hållbar framtid.

Det kan röra sig om att de inte erbjuder returer för att minska på utsläpp eller/och att de redovisar var deras produkter tillverkas och av vilket material – om det är ekologisk, handgjord eller tillverkad i Sverige eller från nära länder och att de inte flygs in från andra kontinenter.

Det är svårt att veta.

Även om produkter har märken där det står ekologisk producerat – behöver inte detta betyda att det är sanning.

Så hur gör man?

Det komplext och svårt att ta reda på allt och att förändra allt på en gång. Vi måste lära oss att krypa innan vi kan springa och med små medel kommer vi en bit på vägen.

Vad kan företag börja med?

Här följer några exempel:

• Upplysa sina kunder om hur / var produkter produceras.

• Ej erbjuda frifrakt / fria returer och förklara varför

• Ställa högre krav på leverantörer

• Se över sortimentet och fokusera på rätt produkter

Vad ska konsumenter tänka på?

• Vara beredd att betala lite högre pris

• Välja företag som anstränger sig för hållbarhet

• Köpa och främja närproducerat

• Välja bort billiga importerade produkter som egentligen ingen behöver

Vi inser att vi måste agera

Detta gör Crealevant för en hållbar och klimatvänlig framtid.

Vi inser att det är dags att tänka om!

Sedan 2000 har Crealevants grundare arbetat med att optimera e-handelsplatser med mål att öka konverteringsgrad, försäljning och hjälpt företag att erövra marknader. Vi har engagerat oss, studerat beteende, gjort mätningar för att uppmuntra till konsumtion genom uppfinningar som relaterade produkter, smarta sökmotorer, försäljning baserat på data, andra köpte, korsförsäljning i kassan, etc.

Vi känner att vi måste göra en förändring

Vi kan inte längre stå bakom uppmuntran till överkonsumtion. Alla måste ta ansvar och hjälpa till så gott man kan för att framtiden och vår planet skall ha en chans att återhämta sig.

Vi vill hjälpa företag som tänker som oss

Vi är duktiga på det vi gör och vill ändra fokus och hjälpa företag som tänker som oss och vill ha en hållbar marknadsstrategi – vi vill arbeta med företag som inte uppmuntrar till överkonsumtion och som vill genomföra förändringar för en klimatvänlig strategi.

Vi vill bidra med vår spetskompetens och kunskap och utveckla våra samarbeten med hållbarhetstänk som grund.

Förändringen kommer

Ett av våra mål är att hjälpa er som vill förändra sättet ni gör affärer på – att hitta nya sätt att driva era företag med en hållbar strategi och så bidra till en bättre framtid.

Translate »